Mäklar info

Bostadsrättsföreningen Falsterbohus Nr 3
ALLMÄN INFORMATIONFöreningen äger marken. Föreningen registrerades 1975-02-28. Säte Vellinge Föreningen äger och förvaltar fastigheten Vellinge Falsterbo 2:15 på adressen Falsterbohusvägen i Falsterbo. Föreningen har 21 bostadsrätter om totalt 2 436 kvm.
MARKÄGAREFöreningen äger marken
ÖVERLÅTELSEAVGIFT BETALAS AVKöpare

RENOVERINGAR

2013 Omläggning av tak
2014 Utbyte och nyanläggning av häckar längs gången mot havet
2015 Ommålning av pooler
2016 Utbyte av en av totalt fyra värmepumpar
2017 Indragning av fiber till samtliga lägenheter
2017 Utbyte av pumpar, sandfilter m.m. till poolanläggningen
2017 Utbyte av resterande tre värmepumpar
2019 Uppfräschning av området kring infarten, bl.a. ny bom och belysning. Målning och möblering av allmänna ytor invändigt.
2020 Målning av poolerna samt omläggning av plattor på poolområdet
2020 Underhållsspolning och filmning av avloppsstammar och stickledningar
2021 Utbyte av staket mot havet
2021 Målning och underhåll av av garagebyggnader, borttagning av mossa från tak
2022 Utbyte samtliga värmepumpar samt grundvattenpump
2022-2023 Renovering av avloppsstammar (relining)

MÅNADSAVGIFT
Uppvärmning och parkering ingår i avgiften. Hushållsel samt bredband ingår inte. Terrasstillägg 200 kr/år tillkommer, denna avgift kan komma att förändras, kontakta föreningen för vidare information.

GEMENSAMMA UTRYMMEN
I huvudbyggnaden finns gemensam tvättstuga, bastu och motionsrum. Det finns även en övernattningslägenhet som kan hyras av gäster till medlemmar. På fastigheten finns en utomhuspool samt en mindre barnpool. Till dessa pooler har även den angränsande bostadsrättsföreningen Brf Falsterbohus 2 tillträde. På fastigheten finns även en förrådsbyggnad samt två garagebyggnader som arrenderas ut till föreningens medlemmar.

PARKERING
Parkering finns inne på området framför entrén.

Ladda ned

Icon representing an icon